S-a întâmplat luni, a doua zi de Paşti, când vremea frumoasă
şi oraşul cu puls domol, ca de siestă, te îmbiau la o tură cu maşina pe
bulevardele neverosimil de libere. Libere ca şi circulaţie, căci legea
compensaţiei n-a dormit în post: ce nu este în mişcare va sta în parcare şi,
astfel, traseul tău cu cap de linie se transforma într-un circuit fără oprire
prin Bucureşti.
O astfel de zi a
fost prielnică şi pentru fiţoşii naţiei - sau mai ales pentru ei – care şi-au
scos la plimbare bijuteriile pe patru roţi, precum chinologii patrupedele pe
aleile parcurilor. Unii le-au turat ca la Silverstone – vorbesc de maşini, nu
de câini – iar alţii au defilat emfatic şi sfidător, ca într-un car alegoric.
În cea din urmă situaţie aveam să-l văd pe la Cimitirul Bellu catolic pe Ion
Ţiriac, fostul tenisman cu mustaţa pe post de fileu şi actual buric al
pământului.
Nu cu cimitirul
avea treabă, Doamne fereşte!, ci doar şofa un Rolls Royce
Silver Cloud (de colecţie, fără discuţie), o bengoşenie
impresionantă ca eleganţă şi preţ, dar şi cu un istoric pe măsură. Însă nu
colecţia lui de maşini mă preocupă, căci, în fond, când este să te sufoce
averea, dai banii pe toate năzbâtiile, ci mi-au reţinut atenţia două chestii, ambele jenante pentru el.
În primul rând, vestimentaţia. Felul în care era îmbrăcat
dădea ca şaua pe vacă într-o asemenea maşină. Ţinută sport, pe tentă deschisă
şi cadrilată, plus o şapcă de culoarea untului, totul în contrast flagrant cu
sobrietatea şi eleganţa pe care o reclama superba limuzină. Arăta precum un
jucător de golf, care n-a mai apucat să meargă pe la vestiar să se schimbe.
Bine că nu i-a trecut prin cap să se îmbrace în...vânător, dacă înţelegeţi unde
bat!
A doua fază ţine de prestaţia lui în trafic. Din motive
ştiute numai de el, Ţiriac a vrut să întoarcă. Pentru cei ce nu cunosc zona,
Şoseaua Olteniţei are două benzi pe sens, plus două linii de tramvai, dar pe
prima bandă, de pe ambele sensuri, sunt parcate una lângă alta autoturisme cât
vezi cu ochii. Rolls-ul are o caroserie de peste cinci metri lungime, cam cât o
dubă pentru marfă. În atare condiţii, manevra de întoarcere nu i-a ieşit din
prima. Nici din a doua. În acel moment, un gipan care-l însoţea s-a pus de-a curmezişul, iar nişte
gealaţi au lăsat geamurile şi au fluturat nişte bastoane reflectorizante pentru
a opri circulaţia. Ţiriac continua exerciţiul cu manevrele trei şi patru,
riscând la un moment dat să acroşeze un biet vehicul de duzină, plătit în rate.
Evident, reacţia şoferilor opriţi cu de-a sila şi a
pietonilor înţepeniţi cu sacoşele în mâini şi cu ochii bulbucaţi a nedumerire
nu a fost tocmai cea aşteptată de „vedeta” ridicolului absolut. Caterincoşii
l-au sfătuit să-şi cumpere Tico sau să-şi ia carnetul pe bune, fără şpagă.
Mucaliţii l-au trimis, ca după Înviere, pe la toate cele necreştineşti şi fără
cădelniţă.
Acest Rolls Royce
Silver Cloud nu este din colecţia lui Ţiriac.
Fotografia este de pe net.
Recunosc că şi mie mi-a scăpat ceva printre dinţi. Că s-a
făcut de băşcălie, hmm!, îşi poate permite, că-i prea VIP. N-am înţeles însă
şmecheria cu blocatul circulaţiei a celor din maşina ce-l seconda pe Ţiriac ăl
bătrân şi care nu avea niciun înscris pe ea, cu atât mai puţin cel cu „Poliţia”.
Bun, or fi fost de la vreo pază şi protecţie, să nu-i ciordească limuzina, dar
dacă personajul este un tălâmb la volan, de ce nu-l duceţi, fraţilor, într-un
poligon, sau la maşinuţe d-alea care se buşesc?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.