VIZITAŢI, COMENTAŢI ŞI ADERAŢI LA ORICARE DIN GRUPURILE AQVILA (coloana din dreapta)

18 ianuarie 2011

România, Benzina şi Isteria

Am strâns din dinţi, m-am abţinut de la orice comentariu cât m-au ţinut balamalele, mi-am făcut de lucru cu alte subiecte doar-doar voi rezista tentaţiei de a da frâu liber deştelor pă tastatura dă computer. Totuşi, om sunt şi eu! Adică prea mic pentru a-mi ţine de căpăstru caii neîmblânziţi de neaoş ce-şi apără sărăcia, nevoile şi neamul, vorba celui căruia abia-abia de i-a fost pomenit numele pe la teveuri când, deh!, avea şi el de sărbătorit fo 161 de anişori de la primul scâncet eminescian. De vreo trei zile, primesc necontenit un mesaj, de tipul celui deja cunoscut: "citeşte şi trimite mai departe, la tot neamu' tău cel românesc!" Este deja ştiut că atunci când vine vorba de telefonul fără fir, la mine moare toată centrala. De data asta, finalul mesajului chiar că mi-a zgândărit toate orgoliile: " ASA CA, OAMENI BUNI REVOLTA ESTE UN CUVANT PREA MIC,,, DA MAI DEPARTE DACA ESTI ROMAN !!". N-am mai pierdut vremea să pun diacritice în acest citat, dar nu din cauza asta n-ar mai fi subsemnatul un bun român. Eu nu sunt un fiu cu care naţia asta să se mândrească din alte motive, iar primul ar fi acela că din meniul piscicol nu face parte şi guvidul, acel peşte care, după ce că este frumos precum limba rusă, mai şi pune botu' pe orice prostie de momeală.
Nu ştiu câţi dintre voi aţi intuit deja despre ce mesaj anume ar fi vorba, dar ca lucrurile să fie clare precum vaca, îl voi reda prin metoda arhicunoscută a Copy/Paste-ului, fără nicio intervenţie:

"Am cautat taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2011:
- acciza este de 467 EUR / tona
- taxa de drum este de 125 EUR / tona
- taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat in urma falimentului Bancorex), adica 10 EUR / tona
Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.
Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina: 370+467+125+10=972 EUR / tona (taxe si accize)
Se adauga TVA de 24 %, adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR / tona
Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
Producatorul incaseaza 370 EUR / tona
Statul incaseaza 835.28 EUR / tona"

Ehe, dragii mei, iată un motiv în plus pentru care nu sunt un bun român, din moment ce am pretenţia şi tupeul de a mă considera o lecuţă mai destupat la minte decât autorul (evident, anonim) acestei epistole şi despre care am avut numai cuvinte de "laudă" în răspunsurile anterioare, dar pe care nu le redau aici, cunoscut fiind simţul umorului al celor de la şefia Netlog. Am convingerea că este un frecător de mentă pe la cine ştie ce partid de analfabeţi (numitor comun unanim valabil pe eşicherul dâmboviţean, ca să-mi fie clară apartenenţa), care a luat cine ştie ce date verificate, studiate, completate şi contrafăcute prin laboratoarele de manevră marca "Realitatea", după care s-a lansat într-o demonstraţie matematico-fizico-anatomo- chimică, încercând să demonstreze deopotrivă propria-i inteligenţa, cât şi irefutabilele argumente. Chestia este că la inteligenţă...individul este varză cu carne, un posibil repetent sau un produs rezultat din experienţele educaţionale ale Ministerului de profil. Vorbeşte ăsta despre TONĂ, despre benzină, accize şi alte necunoscute de parcă a descoperit roata cu unghiuri de 90 de grade (Celsius ?). De când şi până când o tonă de lichid este egală cu 1000 de kilograme, chestie care rezultă din brambureala scoasă de pe abacă? Pe de altă parte, de unde a luat dumnealui această formulă formidabilă, din moment ce în orice calcul intră mai întâi barilul de petrol şi în niciun caz benzina, cherosenul sau gazul lampant. Păi, socoteala ar fi trebuit să arate cam aşa:

"Pentru petrol:
1baril = 158.98 Litri = 91USD = 61EUR
1tonă = aprox. 7,3 Barili = 445 EUR (depinde de densitatea petrolului).
   Acesta este preţul cu care se vinde Tona de petrol nerafinat. Dar Tona este o unitate de măsură a masei, iar Barilul este o unitate de măsură a volumului.
   Producătorul de benzină, adică rafinăria, cumpără la Baril (volum), benzinăriile vând la Litru (volum). Cantitate petrol = Cantitate benzină + Cantitate motorină + altele (cocs, bitum, etc.)  
   Dintr-o Tonă de petrol rezultă mai puţin de 400 Litri de benzină."

Pusă una peste alta, conform calculelor, Tona priceputului şi a celor ce au primit ordin pentru o astfel de diversiune nu are 1000 de KILOGRAME, ci, aproximativ, 1300 de LITRI. 

Nu voi face greşeala de a nega faptul că în spatele acestor informaţii nu sunt ascunse strategii economico-politice. Aş trăda o naivitate impardonabilă! Chiar şi chestia cum că ar exista o înţelegere printre "benzinari" sunt dispus să o cred, însă, desigur, sub rezerva scenaritei. Interesele sunt majore, indiscutabil. Problema este că pe scena acestei acţiuni sunt extrem de mulţi actori, fapt care duce, în mod intenţionat, la confuzii generalizate. Fie şi dacă pornim de la cea mai pertinentă întrebare: "Are sau nu România preţul cel mai mare la benzină din întreaga Europă?" Răspunsul este categoric...NU! Pregătisem un tabel - preluat de pe site-uri externe şi care nu sunt implicate în alianţe partinice - numai că n-am reuşit să cad la pace cu Netlog pentru a fi postat aşa cum am vrut eu, motiv pentru care am renunţat. La modul just, preţul benzinei din ţara noastră este, în general, similar cu cel de pe teritoriul Uniunii, indiferent dacă scoatem ţiţeiul din măruntaiele ţării sau din pivniţa bunicilor. Ce ne arată pe la tembeliziuni cum că în Moldova sau în Ucraina iei benzina după regula "doi la preţ de unu" nu ne încălzeşte cu nimic, pentru că cele două ţări nu sunt comunitare şi, la o adică, pot da benzina şi gratis dacă le ţine muşchii. Chestia este că raportul dintre benzină şi salarii îl scoate din minţi pe şoferul mioritic. Asta-i marea durere, dar şi marele ciolan electoral, pentru care se dau lupte crâncene la această oră. Unul cu "gipanul" pe interval sau cu vreo "pitzy" (nu ştiu cum se scrie chestia asta) la bord tunată din cap şi până-n picioare - de n-a mai rămas nimic din munca Creatorului - dar care "sparge pă noapte, frate, jde mii de eurobulioane, dă oftică şi dă necaz", vă spun aşa, prieteneşte, că taman jena îi lipseşte când trage la pompă pentru un plin cât cada voastră de baie.
Vă propun însă şi un alt scenariu! Recunosc, n-am nicio dată certă, dar după cum am învăţat de pe maidanul presei româneşti cum că totul ar fi posibil până la proba contrarie...mă bag, iaca!, şi eu în seamă cu oarece întrebări:
- Cine este barometrul preţului la pompă a benzinei? Bravo, aţi ghicit: Rompetroool.
- Cine a fost mahărul care a luat compania pe moca şi a vândut-o relativ recent pe o sumă frumuşică pentru uz personal, lăsând, pe de altă parte, Statul cu ochii-n soare pentru câteva sute de milioane de euroi? Încă o dată felicitări pentru răspunsul corect: Dinu Patriciu.
- Mai ştiţi cumva câţiva oameni de afaceri care, întâmplător, desigur, au atât interese economice în ţară, cât şi trusturi de presă şi care de vreo doi ani-ncoace, cei trei ciobănei, cu trei turme de oi şi cu Antene sute, gura nu le tace, tihna nu le place, ba chiar se tăinuiră, cum să-i doboare pe cei cu oi mai multe, bugetate au ba. Ce treabă ar avea aceştia cu benzina? Practic, niciuna, alta decât a fi consumatori precum noi toţi. Numai că le-a venit benzină la moară şi pot pune presiune mediatică pe întreaga clasă politică, atât pe cea aflată la putere, cât şi pe cea din opoziţie, forţând până la excesiv limita de suportabilitate a cetăţenilor, pe care-i doreşte în stradă, eventual cu torţe-n mâini. N-am nicio îndoială că aceşti magnaţi de presă manipulantă îşi plâng în pumni cu sughiţuri pentru că modelul manifestaţiilor din Grecia n-a fost aplicat şi în România. De doi ani încearcă schema asta!
Ar mai fi interesant de ştiut încă ceva. Austria, spre exemplu, are taxe mari şi benzina ieftină. Noi avem invers. Reţeta este valabilă şi pentru celelalte state europene, exceptând Bulgaria şi Cipru. Conform site-ului "Energy.eu" (sunt informaţii la care poate avea acces orice cetăţean, atenţie!), în Olanda taxele şi accizele reprezintă 63,13% din preţul benzinei Premium, iar în România acestea reprezintă doar 49,53%. Exemplele pot continua, dar n-are niciun farmec să vă stresez răbdările. Totuşi, care-i şmecheria, pentru că, nu-i aşa?, este imposibil să vorbim despre România fără să fie ceva putred în Danemarca. Şmecheria este că actualul Guvern ar intenţiona să se alinieze normelor europene de accizare a produselor petroliere, măsură care va deveni, oricum, obligatorie în 2011, pentru orice stat. Mda, dar o astfel de măsură va ameninţa devastator interesele marilor monopoluri private ce au acaparat petrolul autohton, care ar fi obligate fie să renunţa la câteva procente zdravene din profit, fie să mărească şi mai mult preţul benzinei la pompe, soluţie care, cu siguranţă, va pune pe jar - la propriu, dar şi la figurat - comerţul cu carburanţi. Dacă tot aţi citit până aici, vă invit să mai revedeţi încă o dată profitul benzinarilor! Este de 10 %. ZECE LA SUTĂĂĂĂĂĂĂ! Ştiţi care este cifra, REZONABILĂ, de profit în Europa? Undeva între 3 şi 5 %.
Acum înţelegeţi de ce nu sunt un bun român, propagând tot felul de absurdităţi? Pentru că nu suport să fiu minţit, manipulat şi să-mi fie minimalizată inteligenţa! 



NOTĂ: Cu smerenie cer scuze maestrului Dan Piţa în caz de l-am ofensat cu giumbuşlucul din titlu! , inspirat din originalul "Profetul, aurul şi ardelenii"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu